Retail Tech– (טכנולוגיה קמעונאית) מתייחסת לשימוש בטכנולוגיה אשר משנה את פני הקמעונאות באמצעות פתרונות חדשניים ומתקדמים.
בעזרת השימוש בטכנולוגיות מתקדמות בקמעונאות תוכלו להגדיל את המכירות, לחסוך בעלויות, ולהעניק ללקוחות שלכם חווית רכישה יוצאת דופן.
איך עושים את זה?
באמצעות מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים כגון:
הטכנולוגיה הקמעונאית כבר פה והיא מחוללת מהפכה באופן שבו קמעונאים פועלים ומתקשרים עם לקוחות. השימוש בטכנולוגיה בתחום הקמעונאות מייעלת את פעילות הקמעונאי, מפחיתה עלויות ומספקת חווית קנייה נוחה ומהנה יותר ללקוחות.
שילוט דיגיטלי מציג בצורה אלקטרונית מידע, פרסומות או מסרים אחרים על גבי מסך במקומות כמו: חנויות קמעונאיות, מסעדות ומרכזי תחבורה, במטרה לספק מידע ללקוחות או למבקרים. השילוט הדיגיטלי מציג מגוון תכנים, כולל טקסט, תמונות, סרטונים ואנימציות. המסך יכול לשמש גם לאינטראקציה עם לקוחות, כגון באמצעות מסכי מגע או קודי QR. שילוט דיגיטלי הופך יותר ויותר פופולרי כדרך לתקשר עם לקוחות ומבקרים. זוהי דרך רב-תכליתית ויעילה לשתף מידע, לקדם מוצרים או שירותים וליצור חוויה מרתקת יותר ללקוחות.
פתרונות קמעונאות אינטראקטיביים כוללים מגוון רחב של טכנולוגיות ואסטרטגיות המאפשרות לקמעונאים לתקשר עם לקוחות באופן אישי ואינטראקטיבי. פתרונות אלה ממנפים נקודות מגע דיגיטליות שונות, כגון אפליקציות לנייד, קיוסקים אינטראקטיביים, מציאות רבודה (AR), מציאות מדומה (VR), ובינה מלאכותית (AI), כדי ליצור חוויות קניות סוחפות ומרתקות. כל אלו מהווים יתרונות רבים לקמעונאים והן ללקוחות כגון: איסוף נתוני לקוח, שיפור המלצות למוצרים, מיטוב פריסות החנויות, שיפור מעורבות לקוח, הגדלת מכירות, יצירת חווית קניה מהנה ללקוח, נוחות, התאמה אישית, בידור ועוד.
בינה מלאכותית (AI) משנה במהירות את תעשיית הקמעונאות, ומציעה פתרונות חדשניים לשיפור חוויות הלקוחות, לייעל את התפעול ולהניע צמיחה עסקית. על ידי מינוף טכנולוגיות AI, קמעונאים יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי התנהגות צרכנים, מגמות שוק וניהול שרשרת אספקה. היתרונות של AI בקמעונאות: התאמה אישית הגורמת לשיפור מעורבות הלקוחות והגדלת ההמרה, ניהול מלאי האופן יעיל, אופטימיזציה של שרשרת האספקה, זיהוי ומניעת הונאה, חיפוש חזותי וזיהוי תמונות ועוד.